Меню сайту
|
На допомогу батькамДепресія через Інтернет: як вберегти психіку дітей? ВідеоПрезентація для батьків. ВідеоВплив гаджетів на здоров'я людини.. ВідеоУмови для безпечного використання мережі Інтернет в закладі освіти. ВідеоЗупинимо коронавірус. 2020-2021 навчальний рік в закладах освіти. ВідеоСИМПТОМИ ВИЗНАЧЕННЯ КОРОНАВІРУСУ БЕЗ ТЕСТУ. ВідеоКоронавірус. Симптоми і заходи безпеки. ВідеоЖорстока поведінка: форми виявлення, профілактика булінгу. ПереглянутиБатьківство в епоху цифрових технологій- Захист дітей онлайн. Відео - Сексуальний шантаж. Відео - Секстинг. Відео - Секс-чатинг. Відео - Грумінг. Відео - Зображення сексууального характеру, що використовуютться для помсти. Відео Що таке булінг. ЧитатиБатьківські збори. ВідеоПрезентація для батьків. Відео Насильство у сім’ї: що робити, до кого звертатися на Сумщині. Відео Декілька порад батькам старшокласників
Десять «золотих правил» виховання щасливих дітей від Віктора Клайна
Створивши сприятливе середовище можна підвищити коефіцієнт розумового розвитку дитини на 25—30 одиниць чи, навпаки, знизити його на 50—80 одиниць, якщо життя дитини нудне, одноманітне, безрадісне. Тому — не гайте часу. У ранньому дитинстві мозок найкраще сприймає нове, накопичує знання. Пізніше засвоїти їх набагато важче.
Власний образ, закріплений, свідомістю, є визначальним при ухваленні будь-якого рішення: на роботі, при виборі друзів, у коханні. Висока самооцінка додає сміливості братися за нове, ризикувати, і навіть зазнавши невдачі, все ж таки перемагати. Необхідно розвивати в дитини такі здібності, прищеплювати такі навички, котрі б вирізняли її з-поміж інших, викликали б повагу ровесників і дорослих. Діти мають знати, до успіх, майбутній добробут залежить від них самих. І ще: у кожної дитини має бути хороший друг. Батьки спрямовують цю дружбу і зміцнюють її. 3. Навчіть дитину спілкуватися. Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички: щира любов батьків дає відчуття захищеності; приязне ставлення до навколишніх (не лише до близьких та рідних); зовнішня привабливість (одяг, манери); можливість спостерігати правильне соціальне спілкування (поведінка батьків, учителів, ровесників); висока самооцінка, а звідси — впевненість у собі; середній (як мінімум) запас слів; вміння підтримувати розмову. 4. Пильнуйте, щоб дитина не стала «телеманом». Телевізор, відео, як злі чарівники, здатні красти в неї години, дні й роки. За соціологічними даними маля перебуває перед блакитним екраном в середньому 50 годин на тиждень. Отож на час вступу до школи витратить на сидіння біля екрана часу більше, ніж студент коледжу на чотирирічне навчання. Перегляд телепередач гальмує в дітей розвиток лівої півкулі головного мозку. А нею визначається розвиток мови. Отож з часом у дитини можуть виникнути ускладнення при спілкуванні. Телепередачам слід протиставити заняття спортом, музикою, читанням, корисною домашньою роботою тощо. 5. Виховуйте відповідальність, порядність. Не лише повсякчас пояснюйте «що таке добре, а що — погано», а й закріплюйте гарні навички, звертайте увагу на погані вчинки. За приклад дитині має слугувати гідна поведінка батьків. У підлітковому віці дитячі симпатії, прагнення до наслідування перемістяться з батьків на ровесників. 6. Навчіть дитину шанувати сім'ю. Щоб виростити ніжних і люблячих дітей, оточіть їх піклуванням, ласкою з перших днів життя. Діти мають бачити, що, йдучи на роботу чи повертаючись додому, тато й мама цілуються — це сімейний ритуал. Найкращий спосіб виявляти батьківську любов — кохати матір своїх дітей. Жінка, зігріта чоловічою любов'ю, добре ставиться до сім'ї. Усе це краще за будь-яку лекцію дасть зрозуміти підліткові, що гармонійне сімейне життя — це, насамперед, рівноправ'я у стосунках, відповідальність перед коханою дружиною, бажання робити для неї добро, ніжність та взаємна повага. 7. Живіть у хорошому оточенні. Друзі, яких виберуть собі ваші діти, впливатимуть на їхні моральні орієнтири, поведінку. Тому уважно придивіться до сусідських дітей, поцікавтеся '"репутацією школи, до якої вони ходитимуть, будьте прискіпливими у доборі своїх приятелів. Подбайте про якнайширше коло знайомств вашої дитини з ровесниками із благополучних сімей. Якщо ви живете на соціально-психологічному смітнику, дітям важко буде вийти з нього, розповсюджуючи пахощі троянди. 8. Будьте вимогливими. Діти із високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось краще за інших виховуються, як правило, у сім'ях, де до них ставлять добре, допомагають проявляти своє дозвілля, гідно поводитися. Але не будьте тиранами. Запам'ятайте, що відповідальними, розумними і слухняними діти стають не відразу. На це треба витратити роки. 9. Привчайте дитину до праці. Певною мірою ви можете запрограмувати життєвий успіх своїх дітей. Отож подбайте, щоб вони без примусу набули трудових навичок, допоможіть заповнити їхнє життя цікавими й корисними справами, що вимагають певних зусиль на шляху до успіху. Хай вчаться долати труднощі, впевняться, що можуть впоратися з будь-якою справою. Але все це має бути цікавою, захоплюючою грою, а не важкою необхідністю. 10. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі. Нехай все перепробують, нехай вчаться на власних помилках. Треба, щоб вони якнайчастіше брали участь у сімейних нарадах. Нехай якнайраніше привчаються робити щось для інших, особливо те, що в них добре виходить. Спілкуйтеся з дітьми! Підіть разом на прогулянку, пообідайте в кав'ярні. Пізні, нічні години (молодші сплять, телевізор вимкнено, телефон замовк) настроюють на довірливий лад батьків і підлітків, вони стають ближчими, щирішими. Якщо у важку хвилину ви опинитеся поруч як друг, а не бос (так найчастіше буває вдень), дитина, можливо, довірить вам болючу таємницю і прислухається до вашої поради. Форми прояву порушень поведінки та виникнення шкідливих звичок
1. Найпоширенішою формою є рухова загальмованість. Виявляється вона в непосидючості, надмірній рухливості, що пов’язано з нездатністю до зосередження. Результат низька успішність. 2. Своєрідною формою протесту на образи дорослих можуть бути втечі з дому. Це характерно переважно для хлопчиків віком від 7 до 13 – 16 років. Мотиви: страх перед покаранням,раптова зміна настрою, імпульсивне виникнення незборимого бажання. 3. А от страхи можуть бути не тривалими – 10-12 хвилин та тривалими – приступи від 1 до 1,5 місяця. Діти стають дратівливими, плаксивими. 4. Страх перед своєю фізичною неповноцінністю пов’язаний із необґрунтованою впевненістю у наявністю в себе певного фізичного недоліку. Найчастіше виявляється у підлітковому віці у дівчат. Вони знаходять дефекти обличчя, недоліки фігури. 5. Заїкання проявляється в момент емоційного напруження й викликає страх мови. Діти характеризуються дратівливістю, образливістю, схильні до пригнічу вального настрою, усамітнення. Їм необхідне відчуття підтримки та любові. 6. Мотивами розладу апетиту є бажання схуднути, звернути на себе увагу, реакція на розлуку з рідними. 7. Фантазування є характерним для всіх вікових груп, але, якщо воно затяжне, то призводить до зниження інтелектуальної діяльності. 8. А паталогічні захоплення характеризуються одержимістю або надмірно інтенсивним характером, незвичністю, супроводжуються затратами часу і сил. Усе інше відходить на задній план. 9. Тютюнопаління. Одна з найпоширеніших шкідливих звичок. У середньому та старшому віці підлітки інколи не приховують від батьків своєї паталогічної звички і палять у їхній присутності не зважаючи на заборону. В цьому виявляється бажання звільнитися від опіки й контролю з боку старших. Поступово шкідлива звичка перетворюється на залежність. 10. Зловживання алкоголем, ранній алкоголізм. Прилучення до алкоголю відбувається переважно в святкові дні Під час першого вживання алкоголю більшість підлітків відчуває огиду або байдужість і тільки близько 24% - задоволення. Подальше вживання алкоголю залежить від ставлення до нього близьких людей, зокрема батьків. У сім’ях в яких батьки не зловживають алкоголем, середній вік прилучення до спиртних напоїв – 12-15 років, у неблагополучних сім’ях – 9 – 12 років. Тобто алкогольні установки батьки передають своїм дітям. Перші стереотипи поведінки дитина отримує від батьків, копіюючи їх, вважаючи все те, що роблять батьки правильним. Раннє систематичне вживання алкоголю призводить до алкогольної залежності. УВАГА! НЕБЕЗПЕЧНІ ІГРИ У СОЦМЕРЕЖАХ! Шановні батьки! Будьте обізнаними в питаннях справ своїх дітей і намагайтеся бути якомога ближче у спілкуванні з ними! Суть небезпечних ігор у тому, що підліток вступає у групи в соцмережах і виконує по команді куратора декілька завдань. Вони різні і майже завжди пов'язані з каліцтвом або великою небезпекою; особливо страшним може бути фінальний наказ. У зв'язку з цим ознайомтеся, будь ласка, з наступною інформацією, яка допоможе Вам зрозуміти, чи є ризик, що ваша дитина захоче випробувати себе у небезпечній грі. ПРО ЩО ТРЕБА СПИТАТИ СЕБЕ 1. Чи може ваша дитина, дивлячись на Вас, повірити, що доросле життя несе щось окрім тягостей і часом складної відповідальності? Чи є в ньому радість, надійність, гармонія, справжні почуття..? Чи Ви говорите: “Ось станеш дорослим — дізнаєшся, як це важко!”? Для дітей ми фільтр, через який вони дивляться у майбутнє. З цієї причини підліток може “боятися дорослішати”. Часто підлітки ховаються від реального непростого життя в “помилково безпечну площину”, йдуть не за тими, за ким варто йти, вживають речовини, які змінюють свідомість тощо. Тому важливо піклуватися про свою ресурсність і дозволяти собі радіти, власне щоденним життям показувати, як Ви долаєте життєві складнощі, як зберігаєте оптимізм, чим цікавитесь, які маєте базові життєві цінності, що Вас підтримують і направляють у житті. 2. Чи може Ваша дитина розповісти Вам, що його непокоїть? Знаючи, що його просто вислухають, підтримають, не будуть давати зайві поради або кричати, що він розчарував та засмутив. Чи може він опертися на Вашу силу? Чи знає дитина, що Ви можете витримати всі його емоції ? Чи можете Ви сказати йому: ”Я дорослий, я знаю як тобі допомогти, в мене є достатній особистісний досвід”? 3. Чи вміє дитина бути одна? Іноді вона «йде в сіті» тому, що просто не знає, куди направити увагу й сили, чим корисним = цікавим зайняти себе. Навчайте підлітка організовувати свій час. Підказуйте необхідне своєчасно, направляйте, координуйте, даруйте впевненість і надії. 4. Чи є в нього можливість відпочити, отримати нові цікаві враження? Пам'ятайте, що таку можливість дає спільне сімейне дозвілля, коли воно організоване змістовно. Традиції в сім'ї відіграють терапевтичну роль, згуртовують і «підживлюють» всіх її членів. Можливість «вийти з під пресу втоми» є необхідною не тільки для дорослих, а й для юних. І часто той, хто не може розслабитися в нормальних обставинах, вибирає ненормальні способи. Коли підліток каже: "Мені ні на що не вистачає часу!» - спитайте, що йому було б важливо встигнути за день. 5. Чи дозволяєте Ви собі і йому помилятись? Можливо, щось у житті йде не так, як хотілося б, відсутня на даний час ситуація успіху, бракує відчуття внутрішнього комфорту з цілого ряду причин, а йому ще сказали, що він на щось не здатний... І одного разу може виникнути думка: "Якщо я не перший, то мені взагалі нема місця у житті». А подібні ігри ці думки тільки підігріють. Тому важливо дозволити і собі в чомусь помилятись, відкрито обговорювати отриманий досвід з близькими людьми. 6. Чи не перевантажена дитина Вашими очікуваннями? Можливо, спробувати сказати йому: «У тебе є право бути собою, йди своїм шляхом, а я готова = готовий надати тобі пораду у потрібний час». 7. Чи може Ваша дитина сама приймати рішення і вибирати? У чому вона може відчути свою особистісну силу? 8. Чи усвідомлює підліток цінність турботи про власний організм? Адже наше тіло - наш перший дім, і, якщо нам у ньому погано, то у глобальному «домі» - світі - складно буде відчувати комфорт. Підлітки переносять свої невдачі в спілкуванні на своє «товсте-худе-прищаве-вухасте» тіло. Над ними не можна іронізувати, насміхатися. Тема тіла - часто тема сорому і небезпечності для них. Їм важливо пояснювати, що тіло зараз змінюється, і йому потрібна допомога, щоб змінюватись на краще. Чи бачить Ваша дитина, як Ви турбуєтесь про власне здоров'я: зарядка - тренування, здорове харчування, психогігієна, душ, т.д. 9. Чи дозволяє собі дитина просити і приймати допомогу? Іноді для підлітка це рівносильно сказати миру «я - нездатний». 10.Чи знаєте Ви про особливості підліткового віку, про те, що має сенс від нього чекати, а що нереально? 11.Чи може дитина сказати «ні», коли це потрібно? Чи може сказати «ні» Вам? Чи може сказати «це моє» ? Чи може вона бути вибірковою у їжі, одежі, друзях? Чи дозволяє вона собі задавати незручні питання? Бути критичною до інформації? Покращити аналітичне і критичне мислення допоможуть ігри в шахи та шахмати, класична музика, походи в квести тощо. Дуже може допомогти книга Кета Ватанабе «Вчимося вирішувати проблеми», серіал для підлітків «Адам псує все» 12.Що дитина думає про себе сам, що в собі цінує? Ми звертаємо увагу тільки на його помилки чи на зрілі риси також? 13.Чи є у дитини в житті комфортні безпечні контакти? Чи є така доросла особа (не батьки), котра може стати наставником? 14. Чи є в Вашій сім'ї відчуття емоційних зв'язків? Чи є ритуали: бесіди перед сном, обійми на прощання... Все це дії, які ми згадуємо з радістю, відчуваючи в душі таке важливе : «Ми». СПИТАЙТЕ СЕБЕ, ПОДУМАЙТЕ, ЗМІНЮЙТЕ НА КРАЩЕ ВСЕ, ЩО МОЖЕТЕ, У СВОЄМУ ЖИТТІ ТА В ЖИТТІ ВАШОЇ ДИТИНИ |
Важливо!
Як протидіяти домашньому насильству #СтопНасильство Національна "гаряча лінія" з питань протидії торгвлі людьми та консультування з питань міграції. Безкоштовні телефони: 0 800 505 501 (зі стаціонарного) 527 (з мобільного) "Гарячі лінії" Громадської організації "Ла Страда-Україна": -дитяча: 0 800 500 225 (зі стаціонарного), 116 111 (з мобільного) -з птань попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації: 0 800 500 335 (зі стаціонарного). 116 123 (з мобільного) Пошук
вологість: тиск: вітер: Наше опитування
|